2012年10月26日 星期五

Somebody That I Used To Know

最近很喜歡一首歌,Somebody That I Used To Know,原唱是 Gotye 和 Kimbra。


另外在網路上有一個很夯的影片,由一個加拿大團體 Walk of the earth 表演五人彈一把吉他詮釋這首歌,也相當令人驚艷。


歌詞我改了一下感覺更有 fu 了

Somebody That I Used To Know 改編版
我曾認識的某個人

Now and then I think of when we were together
偶爾會想起我們在一起的日子
Like when you said you felt so happy you could die
仿佛還是妳說覺得快樂至極的時刻
I told myself that you were right for me
我告訴自己 妳就是最適合我的人
But felt so lonely in your company
可有妳的陪伴 我卻感到孤寂
But that was love and it's an ache I still remember
不過我想那就是愛 就是那忘不掉的傷痛

You can get addicted to a certain kind of pressure
妳會沉迷於某種特別的壓力
Like resignation to the end
然後聽天由命
Always the end
總是這樣到結束
So when you found that we could not make sense
所以當妳發現這一切已不再有意義
Although I hope that we would still be friends
雖然我希望我們還可以繼續當朋友
But I'll understand that you was glad that it was over
但我可以了解 面對這段關係的結束 妳總算鬆了一口氣

But you didn't have to cut me off
可是 妳不必跟我一刀兩斷吧
Make out like it never happened
好像我們之間從沒發生過
And that we were nothing
好像我們一點關係也沒有
And I don't even need your love
儘管我真的不需要你的愛
But you treat me like a stranger
妳也不用把我當成陌生人
And that feels so rough
那讓人很不好受
No you didn't have to stoop so low
妳實在不用把我當做一個麻煩 避之唯恐不及
Unfriend and block me on facebook
facebook上封鎖我
And then change your number
然後換掉電話號碼
I guess that I don't need that though
我想 我也不再需要那些了
Now you're just somebody that I used to know
如今妳只是我曾認識的某某某
Now you're just somebody that I used to know
如今妳只是我曾認識的某某某
Now you're just somebody that I used to know
如今妳只是我曾認識的某某某

Now and then I think of all the times you screwed me over
有時候想想 你真的把我耍得團團轉
But had me believing it was always something that I'd done
還讓我相信 這一切都是我所造成的
But I don't wanna live that way
但我不想再那樣過日子
Reading into every word you say
解讀你所說的每一句話
You said that you could let it go
你說你可以坦然放手
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know
而我也不想讓你對我有任何依戀

But you didn't have to cut me off
可是 妳不必跟我一刀兩斷吧
Make out like it never happened
好像我們之間從沒發生過什麼
And that we were nothing
好像我們一點關係也沒有
And I don't even need your love
儘管我真的不需要你的愛
But you treat me like a stranger
妳也不用把我當成陌生人
And that feels so rough
那讓人很不好受
No you didn't have to stoop so low
妳實在不用把我當做一個麻煩 避之唯恐不及
Unfriend and block me on facebook
facebook上封鎖我
I guess that I don't need that though
我想 我也不再需要那些了
Now you're just somebody that I used to know
如今妳只是我曾認識的某某某

(Somebody) I used to know
(某某某我曾認識的
(Somebody) Somebody that I used to know
(某某某我曾認識過的某某某
(Somebody) I used to know
(某某某我曾認識的
(Somebody) Now you're just somebody that I used to know
(某某某如今妳只是我曾認識的某某某
I used to know
我曾認識的
That I used to know
那個我曾認識的
I used to know
我曾認識的
Somebody
某某人

沒有留言: